1 Ağustos 2013 Perşembe


Ramazan ayında bol bol bulabildiğimiz ve tükettiğimiz güllaç tatlısı ile hurma benim 12 ay çok severek yediğim lezzetlerdir. Daha önceki yıllarda bu iki yiyeceği sadece Ramazan ayında bulabilirken, artık bugün her markette hazırlamak üzere, paketlenmiş güllaç ve çeşit çeşit hurma bulabiliriz. Ben de tabii çok mutluyum, çünkü; insanın çok sevdiği lezzetlere 11 ay uzak kalmasına gerek yok. Hazırlaması çok kolay olan güllaç tatlısını yine de ramazan ayında, iftar sofralarında tüketmek,evet, daha bir farklı. Sanki bu ay bu tatlıdan bolca tüketmeliyiz gibi bir hisse kapılıyorum, nedense.

Bu tatlıda genellikle ayrımcılık yaşanır. Örneğin, kimi bol sütlü, yumuşak tercih ederken, kimi de biraz daha kuru olmasını ister. Veya gülsuyu ilaveli olanı sevilirken bazen de hiç tercih edilmez. Ben öyle severim ki hiç fark etmez. Yani, her hali kabulümdür !


Ancak, hurma konusuna gelince biraz kafam karışır. Sadece ramazanda değil, sürekli mutfağımda kuruyemiş çanağımın içinde özel bir yeri vardır hurmanın. Hiç tükenmeden yerine yenisi gelir. işte onu da öyle severim. Faydalarına gelince, ben de öğrenince şaşırdım !. Ne kadar sağlıklı ve besleyici özelliği varmış. Bol vitamin ve mineral deposuymuş. Aynı zamanda kan şekerini düzenleyici etkisi olduğu için, açlığın giderilmesinde çok yararlıymış ve sindirime de iyi geliyormuş. Tamam, güzel demek iyi bir şey yapıyorum bol yemekle. Peki kafam niye karışık dedim ?


Çünkü; adları ve çeşitleri ile hatta hatta görüntüleri ile o kadar çeşidi bol ki hurmanın. Hangisi iyidir, daha makbuldür,  iyi hurma nasıl anlaşılır? bilemiyorum. Esas sorun fiyat aralığının da çok değişken olması. Kilosu 10 tl. ye de var, 70 tl. ye de var. Bazısı çok parlak ve koyu,bazısı açık ve mat. Medine hurması, Tunus hurması, Naturel hurma, çeşit çeşit. Sorduğum zaman her satıcı da farklı bir şey söylüyor. Ben de her türünü, her fiyattakini denedim. Ne mi farklı? HİÇ!  İşte sorun burada. Ya ben hiç anlamıyorum ya da gerçekten bütün hurma çeşitleri aynı ve lezzetli geliyor bana. Sevilenin kusuru görülmezmiş ya ...



Keyif dolu, lezzetli günleriniz olsun...







Etiketler: , , , , , , ,

9 yorum:

  1. Çok iyi oldu bu postu yaptığın, güllaç yapayım akşama dur :)

    YanıtlaSil
  2. Esen'cim bu saat itibariyla sen güllacını yapmış hatta yemiş olabilirsin. Afiyet olsun. Eline sağlık. Umarım kulağımı çınlatmışsındır...

    YanıtlaSil
  3. :) Yok tam olarak öyle olamadı Petekcim, çünkü biz bu akşam Yalova'ya gidiyoruz 1 haftalığına, o yüzden vazgeçtim yapmaktan, kalmasın diye ama hazır alıp yedim ;) Gerçi çocuklarla, evle uğraşmaktan gece yarısı yiyebilmek kısmet oldu ama buna şükür diyelim :)

    YanıtlaSil
  4. Aa bu daha da güzel. Yalova'ya çok selamlar. İyi yolculuklar.Çocuklar küçükken yaşanan telaşları bilirim.Olsun onlar da ayrı bir keyiftir. Bu arada bol neşeli bayram günleriniz olsun...

    YanıtlaSil
  5. :) Söyleyeceğim selamını çok teşekkürler...
    Ben de senin bayramını kutluyorum şimdiden, bayramınız bayram olsun ;)

    YanıtlaSil
  6. SEVGİLİ DOSTUM...
    Kudüs hurmasının lezzeti çok farklı ve olağanüstü....



    İYİ BAYRAMLAR....L.Kalfazade

    YanıtlaSil
  7. Güllaç özel bir tatlı evet, diğer günlerde yenildiği zaman sanki bir garip oluyor insan, ramazan aklına gelip hüzünleniliyor belki :)
    Hurma için de, bence dediğiniz doğru sevilenin kusuru görülmediği için anlamıyor olabilirsiniz çeşitler arasındaki farkı :) En güzeli satıcıya bırakmak seçimi :)

    Güllaç değil ama Hurma vazgeçemediğim lezzetler arasında. Ve bizim evde de sizin gibi kuruyemiş olarak tüketilir :)

    YanıtlaSil
  8. Bak yine ortak lezzet keyfimiz ortaya çıktı zeynep'im...

    YanıtlaSil
  9. Hemen Kudüs hurması alıyorum sevgili Lütfiye hanım ve size ikram ediyorum:)

    YanıtlaSil