20 Temmuz 2013 Cumartesi


Sizlerle bahçe, balkon yazılarımda paylaşmıştım ne kadar dış mekan ortamlarını sevdiğimi. Şehrin içinde bile balkonum midyelerle, istiridyelerle doludur. Renk renk sardunyalarımı söylemeye gerek yok.
Hatta balkonumu bile sanki bahçeymiş gibi yemek kısmı, kahve köşesi diye ayırmıştım.( Kendime göre minik okuma köşesi bile yaptım! ) Zaten paylaşmıştım, ziyaretime gelenler bilir...



Neyse şimdi demek istediğim şudur ki; siz de mekanınız dar veya geniş, balkon, teras, veranda ya da bahçe fark etmez, dışarılarda kendiniz için, minik de olsa yaz köşeleri yaratabilirsiniz...


Hasır sepetlere dikeceğiniz begonviller size kendinizi Ege'nin kıyılarında hissettirir. Ben her yıl Bodrum'dan dönerken mutlaka bir saksı begonvilimi de getiririm yanımda...



Boş bulduğunuz her yere herhangi bir çiçeği ekebilirsiniz aslında.  Çiçek denilen şeyin yakışmadığı yer görmedim ben...




Bodrum'daki ilk yıllarımızda en çok eskicileri dolaşırdık. Köylerin ara sokaklarında eskiye ayrılmış el arabalarını satın almak için köyün yerlilerine '' Bize satar mısınız ? '' diye yalvarırdık. Çünkü şehirden gelenler için dekoratif anlamda kıymetli olduğunu onlar da bilirdi ! Yukarıda görülen tahta el arabasının çok benzerini ben de bulup, bahçenin ortasına koymuş, içine sakız sardunyaları ekmiştim...


Rüzgarda biraz fazla ses çıkartsalar da yaz günlerinin öğlen sessizliğin de deniz kabuklarının şıkırtılarını dinlemek çok keyifli olur...Sallandırıverin bir yerlerden, tamam işte ! Hem göze hem kulağa hoş gelir, şıkır şıkır...


Yaz renklerinde cesaret vardır.  Siz de bahçenizde veya balkonunuzda bu günlerde cesur olabilirsiniz. Eski sandalyeleri boyasanız bile, görüntü yeni olur...


Böyle çitiniz de varsa ; dekoratif bir duvar gibi kullanabilirsiniz. 


Tabii ki ağacınıza bu kadar çok kağıt balon asmak abartı olabilir ama, birkaç renkli balon veya fenerler sanki bir kutlama varmış havasını estirir. Ee her an kendinizi partide hissetmek de fena bir şey değil, değil mi ? ( Bizim bahçe çok rüzgar aldığı için kısa bir süre sonra kağıt fenerler yırtılıyor, ne yazık ki ! )



Bu sezon bahçedeki ortancaların ve mercan çiçeklerimizin keyifleri yerinde...



Sizin de bol keyifli günleriniz olsun...


Kaynak : Bazı görseller Evim dergisine aittir.


Etiketler: , , , , , , , ,

15 yorum:

  1. İçim açıldı gece gece, fotoğraflar şahane, teşekkürler :)
    En üstteki fotoğraflar sizin balkondan sanırım, ben de çok isterdim böyle balkonum olsun ama hem çok küçük hem de karşı binaya o kadar yakın ki, dipdibe evlerimiz :( Yani konuşmaya kalksan neredeyse sohbete komşular da dahil olacak ve bütün bunlara ek olarak benim kocamın çok yüksek de bir sesi var :( İlerde başka bir evimiz olursa, büyük balkonlu ve daha ferah bir alanda, o zaman bu anlattıklarınızın hepsini yapmak niyetim :)

    YanıtlaSil
  2. Esen Hanım,ne keyifli bir yorum yazmışsınız. Siz de beni güldürdünüz gece gece.( Eşinizin yüksek ses olayında haklısınız, bizler daha dikkatliyiz dış mekanlarda,tabii) Ama küçük balkona gelince,lütfen öyle düşünmeyin. Tamam uzun saatler oturup, zaman geçiremezsiniz belki ama mutlaka renklendirin.Yani; dışa sarkıtılan saksılıklardan birkaç tane alıp, rengarenk çiçek dikin.Yine balkon demirlerine takılan portatif masa ve altına yerleştirilen sevimli,renkli taburelerden alın. Dar balkonlar için üretiliyor zaten. Koçtaş ta var ve fiyatları da uygun.Sadece siz kendiniz bile çayınızı içerken, otursanız, değer! Çok karıştım galiba, kusura bakmayın. Hani en küçük yer bile çok sempatik olur inancındayım da. Komşulardan dolayı yine de oturamazsanız, seyredin renkli renkli o da keyif verir. Teşekkür ederim ziyaretinize,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Ah dönüp-dönüp kaç kere baktım fotoğraflara bilmiyorum, hepsi öyle güzeldi ki çiçek kokuları yanıma geldi sanki :)
    Bizimde minik bir bahçe ve balkonumuz var, ayrıca kalabalık bir aileyiz, bir ablam bir gün balkonu beyaz istiyor her şey beyaz oluyor sonra diğer ablam 'hadi artık pembe olsun' diyor ve sandalyeden saksıya her şey pembe oluyor. Hani siz köşelere ayırmışsınız ya, bizde de var o fikir her ne kadar minik de olsa kırk şekle sokuyoruz balkonu-bahçeyi.
    Ortancalar ne güzel, bu sene bahçemizde göremedik hiç onları bu yüzden en çok o fotoğrafa baktım galiba.
    Ve evet çok haklısınız çiçeğin yakışmadığı bir yer yoktur kesinlikle, bunu bu fotoğraflarda da görmüş olduk :)
    Çoook teşekkür ederim, öyle iyi geldi ki bu şahane fotoğraflı yazı :)

    YanıtlaSil
  4. Demek büyük bir ailen var Zeynep'cim, ne güzel.Keyfiniz hep yerinde olsun.İşte o minik yerleri dekoratif süsledin mi, pek güzel olurlar. Ellerinize sağlık.Ortancaları severim çünkü çocukluğumda Bursa'dan Yalova'ya çok sık giderdik ve orada bol bol harika ortancalar olurdu.Belki de bana o günleri hatırlatıyorlar, çiçek işte onlar bile nostalji olabiliyor! Sevgilerimi yolluyorum buralardan...

    YanıtlaSil
  5. Petekçim demek bloğun da varmış üstelik çok şık bloğun da resimlerin de yazıların da harika ... Nacizane benim de bir bloğum var " nefis şeyler" beklerim .... Ççoook sevdim seni

    YanıtlaSil
  6. Aa ne güzel blogdaş olarak görmek ! Hemen takipçin oldum çünkü tam benlik renkli renkli Nefise'cim. Eline sağlık. Teşekkür ederim ziyaretin için...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Öyle bir bahçeli evde oturmak ve keyifle dostlarla sohbet etmeyi bana da nasip etsin.Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  8. Evet,huzur ve ağız tadıyla nasip olsun.Bahçe ve bitki bilgilerinle orayı cennet yaparsın, Peri'cim sen. Teşekkürler. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Tüm güzel fikirlerinize teşekkürler :) Çok karışmak ne demek, mutlu oldum bilakis :) Bizim balkonda koca kişisinin bi sürü çiçeği var ki zaten, yer minderi var bi de rahat :) Çıkalım di mi balkona, belki koca kişisi olmadan çocuklarla :))
    Tekrar teşekkürler
    Not: Ben de Yalova'lıyım ve cevap yazdığınız bir yorumda bahsettiğiniz ortancaların içinde büyüdüm, Termal'de :) Mutlu oldum yazdıklarınızı okuyunca :)

    YanıtlaSil
  10. Günaydın, Esen Hanım.İnanın, beni yorumlarınızla gülümsetiyorsunuz( Eşiniz ile ilgili, çok samimi!)ve sizi yıllardır tanıyorum gibi hissediyorum.Ben de ailemle hep Termal'e giderdim. Çok anılarım var. Egeli olduktan sonra gidemedim. A ma hala aynı diyorlar.Tabii çıkın balkona siz de. Size de ait olsun ! İyi haftalar...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Esen Hanım, bu arada çocuklarınız çookkk şekerlerrr...

    YanıtlaSil
  12. ;) çok teşekkürler, bütün servetim çocuklarım :))
    Blog arkadaşlığı böyle yapıyor insanı, okudukça, tanıdıkça, sanki yüzyüze tanışmış, görüşmüş, yıllardır biraradaymış gibi hissediyor insan :) Termal aynı :) Şimdi bir de Termal Otel yeniden açıldı, daha da güzel oldu :) Termal'in üstündeki Üvezpınar bizim köyümüz :) Koca kişisine balkon hepten yasak artık çünkü alt komşuyla kavga etti hafta sonu, alt komşu da balkondan ayrılmayan, balkonda yaşayan tipler ama laf aramızda balkonları da bir sıkıcı, bir sıradan anlatamam :)))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Haydi Esen'cim Yap şu balkonu sevimli, minik bir keyif köşesi.Al kahveni eline, çiçeklerine bakarak iç, Konu komşunun da içi açılsın. Benim komşularım da bana ''içimiz açılıyor'' derler. Ama derim siz de güzelleştirin de benim de içim açılsın, değil mi yani?:) :)

    YanıtlaSil
  14. Balkonları teraslı evleri, orada yenen yemekleri aşağıdan geçenleri izlemeyi, sohbetler etmeyi her zaman ayrı bir keyif olarak görmüşümdür hep. Balkonsuz ev yokk ıhh istemem hiç sevmem. Gerçi artık binalar dip dibe olduğundan çoğu kimse balkonlara çıkmıyor çıkmak istemiyor bile ama olanlarda kıymetini bilmeli bence. Bizimde evimizin kocaman bir bahçesi olduğundan yazın hep balkondayız hiç içerilere girilmez daraltır bizi :) Belki de bu alışkanlıklar yüzünden bu kadar çok seviyorum ben balkon sefasını. Neyse paylaştığınız resimlere gelmek istiyorum hemen resmen baktıkça içim açıldı. O taş evler yem yeşil bahçelerde renkli masalar filan tam benlik tam :)) Hem bazı fikirlerde aldım. İyi oldu benim için teşekkürler. Yeşili seviyoruzz maviyi seviyoruz bu renklere eklenecek diğer renklleri de seviyoruzz ee daha ne olsun?? Mutluluk olsun huzur olsun. Kocaman sevgilerimle!

    YanıtlaSil
  15. Kelebeğin hisleri ne güzel şeyler yazmışsın, zaten keyifle takip ediyorum ben de seni... Blogunun adı da çok hoş. İşte tam kelebek etkisi bu . Sen kanat çırptın çok şey değişebilir yani...verdiğin enerji için sağol.

    YanıtlaSil