16 Ağustos 2013 Cuma


İzmir - Bodrum yolu üzerinde Söke Novada Outlet Alışveriş merkezin'de harika bir yer keşfettim.
Ancak bu keşfim öyle ünlü markaların ucuz fiyatlı satış noktaları olan mağazalar değil, adına bakarsanız ! Tam anlamıyla harika bir Etnografya Müzesi...

Eski rehberlik çalışmalarımdan olsa gerek tarihi yerler, müzeler hep ilgi alanım olmuştur. İmkanım ve vaktim olduğu müddetçe de sarı levhalı her yere girip çıkmışımdır, müze levhaları hep dikkatimi çekmiştir, hani iki taşın arasında denir ya '' İlla gezmeliyim ! '' diye bir hisse kapılırım ! Ancak 2012'nin Ağustosunda açılan bu müzeyi geçen sene hiç fark etmemişim ve kendilerine ilk tepkim de ''BÖYLE BİR MÜZEYİ NASIL OLUR DA, İÇERİLERDE SAKLAR VE YOL ÜZERİ HİÇ REKLAMINI YAPMAZSINIZ? '' şeklindeydi. Tabii bana gerekli açıklamaları yapınca hak verdim. Neyse; Esas benim şaşırmam bir AVM içinde bulunmasıydı. Bunun üzerine bana bilgi veren müze sahibi Deniz Bey de zaten bu müzenin  Türkiye'de bu anlamda  ilk ve tek olduğunu söyledi... 

'' Nasıl topladınız bunca geleneksel, ağırlıklı olarak Ege kültürünü anlatan, Türk - Osmanlı motifli, hiç bozulmamış eserleri ? '' diye sordum. Öyle güzel açıkladılar ki hem de bir sanat tarihi mezunu bir çalışanın rehberliğinde...

Deniz Can ve Çağdaş Can Öztürk kardeşler ailelerinden  kendilerine  miras bırakılan 17. - 20. yüzyıllarına ait otantik, geleneksel kıyafetleri ve eşyaları saklayarak  müzecilik yolculuğuna başlamışlar. Peki neden AVM? Çünkü ; Alışveriş merkezlerinin artık sosyal hayatın vazgeçilmez bir parçası olduğunu düşenerek, insanların ilgisini burada çekmeyi hedeflemişler. Yani '' Şimdi siz bize gelmezsiniz ama biz size gelelim bari !'' demişler kibarcası bence. Güzel de demişler. Burada sadece müze gezmiyorsunuz ayrıca geleneksel Ege düğün yemeklerini yiyebileceğiniz  üzerine dibek kahvenizi içebileceğiniz bir restaurantları da var, hediyelik eşya satan köşeleri de mevcut.( Yani tam benlik !) Siz de bu arada tarihe bir yolculuk yapıveriyorsunuz ! Bu yolculuktan dönüp, gerçek yolum Bodrum'a devam ederken benim de aklımda hep o muhteşem el işlemeli eski gelinlikler vardı...

 KINA GECESİ

EFE CEPKENLERİ - GELİN BAŞLIĞI

GELİNLİK

GELİN BOHÇALARI


GELİNLİK






EGELİ DEMİRCİ EFE'NİN BEŞİĞİ




Bu arada minik bir bilgi paylaşayım; günümüzün beyaz gelinlikleri Osmanlı Sarayı'na Fransa'nın etkisi ile 2. Mahmut'un kızının düğünü ile girmiştir. Daha önceki yıllarda yukarıda görülen gelinlikler giyilirdi.

Müzeye giriş ücreti: 3 tl. Burada fotoğraf çekmek, paylaşmak ve KOPYALAMAK serbest ! MÜZE SAHİPLERİ ÖYLE DİYOR ! 





Keyif Dolu Yolculuklarınız Olsun...



Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 yorum:

  1. Çok güzel bir yer keşfetmişsin. Paylaştığın için teşekkürler. Yolum Bodrum tarafına düşerse kesin görmek istiyorum. Fotoğraflar harika :)

    YanıtlaSil
  2. Ah Başak'cım çok çok güzel çekilecek şeyler vardı ama ışık olayı malum yeterli olmadı.Çok üzüldüm. Sağol güzel yorumun için...

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler bu keşif için Petek'cim. Burası garip bir ülke ya, cidden...

    YanıtlaSil
  4. Harika, ne kadar iyi fikir vallahi, avm de müze ;) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Ben de şaşırdım, işte Sinem'cim...Sağol.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Akıllıca bir girişim.İnşallah ben de görürüm.Mor gelinliğe bayıldım.Bir de porselenler çok naif ve kibar.İyi saklamışlar ve korumuşlar.Kültürümüze sahip çıkmak adına onları kutluyorum.Sen de bize haberdar ettiğin için kocaman teşekkür..Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. Aynen safiye'cim iyi bir girişimcilik.Ve bu kültürü taşımayı görev görmüşler. Sana da ayrı teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Petek hanım,İlginiz ve yazınız için çok Otantika ailesi olarak teşekkür eder, iyilikler dileriz

    YanıtlaSil
  9. Kültürel mirasa sahip çıktığınız için bizler size teşekkür ederiz Çağdaş Bey...

    YanıtlaSil
  10. her bir parçanın aslında ne de çok hikayesi vardır değil mi? o cepkenler, yelekler, gelinlikler... atılan her ilmek de akıldan kimbilir neler geçti. sosyal yönüne bayılıyorum senin. çoook güzel olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Bayıldım. Yolum düştüğünde muhakkak uğramam lazım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Eminim siz de beğenirsiniz, Sezer Hanım. Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil