30 Temmuz 2013 Salı


Dostumuz Michael'ı sizlerle sürekli paylaşıyorum ve onunla ilgili en son yazımda ırkının özelliklerini yazacağım demiştim. Çünkü; onun cinsi genelde çok sık bilinen süs köpeklerinin türünden değil.  ''Oyuncak'' türü olan Türkçe adıyla kaniş.
Son derece enerjik, arkadaş canlısı, sevgi dolu peklerdir orijinal adıyla toy poodle cinsi köpekler. Hani sirklerde (maalesef) kullanılan, eğitimli köpekler var ya; işte onlar. ''Dog Show'' larda da sıkça görülüyor bu türler.



Evde yalnız kalabilen, sorun çıkartmayan ve çalışan annelerin olduğu evlerde tercih edilen en uygun cinslerdir. Tüy dökmeyen ender türlerden biri olduğu için de çok makbuller.Uzun uzun tüyleri olan bu dostların istenilen şekilde tıraşları olabiliyor.



Sosyallik ve eğitilebilirlilik seviyeleri çok yüksek. Tek dertleri kendilerin sevilmesi ve sevebilmeleri. Eve her gelenle iyi anlaşan, özelikle bebek ve çocuklarla çok iyi iletişimde bulunan cinslerdir. Örneğin. Michael 1.5 yaşında olmasına rağmen her türlü komutu anlayıp, tepki verebiliyor.Ancak; beni eşimden ve oğlumdan çok kıskanıyor, tıpkı bir çocuk gibi kucağıma atlayıp, yanıma yaklaştırmıyor kimseyi !  Onun dışında ev hayatında size arkadaşlık yapabilecek en uygun cinslerden biri olduğunu söyleyebilirim...

(Arkadaşlarım bu poodle görünce ''Senin gelinin bu olmalı !'' diye bana takılmışlardı. Evet tam benlik bu kokoş poodle...)

Cüssesinin minikliğinden dolayı her yere rahatlıkla götürebiliyorsunuz. Araba yolculuklarını çok sever hatta müsaade edilse kendilerine AVM lerden çıkmayacağına eminim, çünkü kucakta vitrin gezmeye bayılır. Öyle ataları gibi dağ, bayır dolaşan bir cins değildir. Yemek konusunda ise size bağlı. Kuru gıdayı tercih edebilirsiniz. Çok az miktarla doyabilmelerine rağmen, Michael inanılmayacak şekilde benim sevdiğim yiyeceklere aynı oranda düşkün. Kışın kestaneyi, yazın mısırı bu kadar sevebilir mi ?

                           




Keyif dolu, dost dolu günleriniz olsun...





Etiketler: , , , ,

7 yorum:

  1. Teşekkür ederim Fatoş Hanım, NE GÜZEL YAZMIŞSINIZ. Ben de sizdeyim, Kızınıza ve size Karşıyaka'dan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok şeker. Michael'ın hikayesini diğer yazılarında olduğu gibi zevkle takip ediyorum Petek. Evde bende bir kedi ya da köpek istiyorum uzun süredir. En büyük derdim tüy dökmesiydi ama öğrendiğim iyi oldu. Bakarsın Michael'a yakışır bir gelin adayı çıkar benden yakında :)))

    YanıtlaSil
  3. İnanmıyorun, juliette ! Sanki bana geliyormuş gibi heyecanlandım ve sevindim, nedense! Çok güzel olur ve hayata bakışını değiştirir. Bana söylediklerinde inanmaz, abartıyorlar derdim. Ama büyük neşe kaynağı evde! Haberlerini bekliyorum. Teşekkürler. SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  4. Maltez versek :-) Lunamız var malum :) Çok seviyorum Michael'ı! Kestane seviyor olması çok ilginç! Luna da fındık seviyor!

    YanıtlaSil
  5. Ben de Luna'yı çok sevdim keşke daha çok fotosunu görsem.ikinize de sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  6. bende kaniş besliyorum gerçekten bu bilgi faydalı oldu.

    YanıtlaSil
  7. great post. I love these dogs very much.

    YanıtlaSil