2 Mayıs 2013 Perşembe


15 gün önce katıldığım ve sizlerle paylaştığım yemek kursunda morel mantarlı et yemeği hazırlamıştım.
Morel mantarı hakkında yakın çevremden sorular geldi, trüf mantarı olup olmadığını soranlar oldu. Ben de daha detaylı bilgi almak için google kaynaklı ufak bir araştırma yaptım. 


Aslında halk arasındaki adı kuzu göbeği bu mantarın. Doğada yaygın bulunmasına rağmen toplanabilme süresi kısa olduğu için çok kıymetli.


Daha çok dondurulmuş veya kurutulmuş şekliyle yurt dışına  ihraç ediliyor. Fiyatı diğer mantar türlerine göre daha yüksek. Morchella türü olduğu için kültür olarak yetiştirilmez.


En başta İzmir-Bergama-Kozak yaylasında daha sonra Muğla, Fethiye ve Denizli taraflarında yetiştirilir. Kurutularak ipe dizilebilir. Fransız mutfağında çok değerlidir.




Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , ,

4 yorum:

  1. Bu yıl Datça civarında da çok çıktı...Bizim bahçıvanlar ve aileleri günlerce kuzu göbeği toplamaya gittiler...Onlar kurutmaktan daha çok hafif haşlayıp, deep freeze de saklıyorlar..Bende öyle yaptım, bakalım nasıl olacak...Yaz aylarında bol bol mantarlı risotto yiyeceğiz..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Petekcim!

    YanıtlaSil
  3. Evet, Avusturyalı şefin de söylediği haşlanıp ,derin dondurucuda saklanabileceğiydi. Elinize sağlık şimdiden, emin olun çok lezzetli olacak.Risottoya tam yakışır...Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Sinem'cim ziyaretin için ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil