9 Haziran 2013 Pazar



Bu haftasonu SBS sınavını atlattık, ortaokul öğrencilerinin birçoğu çocukluklarını yaşayamadılar bu sınav sebebiyle, eminim. Neden ? İyi bir üniversiteye yerleşmeleri için yeterli eğitimi alabilecekleri bir liseye girebilmek için yarıştılar, hatta kıran kırana mücadele verdiler.
Halbuki bütün liseler yeterli ve kaliteli eğitim sistemini sağlayabilmelidir ki bu eleme sınavlarının hiçbir önemi kalmasın !



Önümüzdeki haftasonu ise ergenliklerini keyfince yaşayamayan diğer bir grup LYS için savaşacak. Savaş diyorum; çünkü, gerek ruh halleriyle gerek istedikleri bölüme girebilmek  için gösterdikleri çaba ile onları birer savaşçıya benzetiyorum. Hepsinin yolu açık olsun...



Ben de psikolog arkadaşım sevgili Bahar ile bu konuda  yaptığım sohbetimi sizlere aktarıyorum. Ona ergenlik döneminin ne olduğunu bir uzman olarak anlatmasını istedim ve sınava hazırlanan çocukların aileleri bu gençlere daha bilinçli yaklaşsın...



Peteğin Keyif Dükkanı

Bahar'cım ergenlik dönemi tam olarak nedir ? Ve özellikleri, tepkileri nelerdir ? Yani neler olağandır bu dönemde, tam da üniversite sınavlarına hazırlanılan bu yıllarda aileler neleri iyi bilmelidir ?

   Bahar Hacisalihoğlu :

İnsan yaşamı boyunca sürekli bir gelişim ve değişim içindedir. Gençlik (ergenlik ) dönemi, bu gelişim sürecinin en önemli evresini oluşturur.Bu çağın temel özellikleri duygusal coşku,çabuk kurulan ve bozulan ilişkiler,kolay etkilenme,kişiliğinin sınırlarını aşma,toplum içinde sivrilme,rol sahibi olma çabası biçiminde özetlenebilir.Bu evrede ergen başkalarının kendisi hakkında verecekleri hükümler konusunda aşırı derecede duyarlıdır.

Rabichow ve Slansky ergenlik döneminin diğer dönemlere kıyasla kendi içinde gerilimli ve kendi içinde sorunları olan bir dönem olduğunu savunmuşlardır.Bu dönemde arkadaş ilişkilerinde ve etkisindeki artış,ana babadan kopuş hareketinin başlaması spontan görülmekte ve çocukluk döneminin yalın ve barışçı ortamını ciddi bir şekilde değiştirmektedir.

Çocukluktan yetişkinliğe geçiş dönemi olan ergenlik döneminde bireyin çevresinde ve iç dünyasında birçok değişiklikler olmaktadır.Bu dönemde sosyal  ilişkiler ve etkileşimler giderek karmaşıklaşmaktadır.

      Peteğin Keyif Dükkanı : 

Yani böyle hassas bir dönemde kendi dünyalarında bir değişim yaşarken, geleceklerini şekillendirecek eğitim alanında da büyük bir sınavla kendilerini ispatlamak durumunda kalıyorlar. Aslında bu sınav hiç de başarılarının bir tescili değil ! Çok teşekkür ederim, Bahar'cım...


Daha sonra döndüm kendi öğrencilerime sordum bazı sorular. Çünkü; onlar geçen senelerde bu yoldan geçmiş hatta sınav öncesi o günleri hatırlamak bile istemediklerini söyleyen öğrenciler...( Bir sonraki yazımda paylaşmak üzere...)

Keyif Dolu Başarılı Günleriniz Olsun...





        


                                                          



Etiketler: , , , , ,

3 yorum:

  1. sinava giricek olan arkadaslara basrilar dilerim

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    sınava girecek tüm öğrencilere başarılar diliyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim güzel dileğiniz ve ziyaretiniz için...

    YanıtlaSil