12 Haziran 2013 Çarşamba


Son yazımda LYS sınavına hazırlanan öğrencileri birer savaşçı olarak gördüğümü yazmıştım.
Tam da gençlik dönemlerine denk gelen bu eleme ve yerleştirme sınavlarının kişilik gelişme ve ispatlama dönemlerindeki zorluğundan bahsetmiştim, psikolog danışman arkadaşımla beraber...

Bir de bu sıkıntılı dönemi yaşayanların esas sahiplerine sordum. Dedim ki ''Geçen yıllarda sizler bu sınava girerken ailelerinizden neler yapılmasını istemediniz ? ''. Eee, hep ailelerden neler beklenir onları biliyoruz da acaba neler yapılmasını istemiyorlar ? Aman pek hoşlarına gitti ve hemen döktürdüler ''LÜTFENLERİ'' 

Ben de aynen sizlerle paylaşıyorum...

Tansu Çetin

1. Lütfen, yakınlarımız sınav başarısı dilemek için bizi aramasınlar. Çok geriliyoruz !

2. Lütfen, aileler sınav biter bitmez '' Kaç soru yaptın ? veya neden  o kadar yanlış çıkardın ?'' diye sorgulamasınlar. Zaten halen sınavın gerginliğini yaşıyor oluyoruz !


Begüm Kahraman

3. Lütfen, Tüm aile bireyleri ile birlikte sınav yerine gidilmesin. Çok daha fazla heyecan yapıyoruz !

4. Lütfen, Sınavdan bir gün önce ''Erken yat, iyi beslen, dikkatli ol '' gibi uyarılar çok fazla yapılmasın. Sınavı dünyanın sonu gibi algılıyoruz !


Oğuzhan Kaya

5. Lütfen, '' Çok çalıştın, yeter. Sen kesin kazanırsın gibi '' olumlu olduğunu düşündükleri telkinlerde de bulunmasınlar. Daha çok sorumluluk hissediyor ve ailelerimizi hayal kırıklığına uğratmaktan korkuyoruz !


Sinem Çamkíran


Hepsine mutlu ve verimli olacakları meslekleri seçebilecekleri başarılı sınavlar diliyorum...

Etiketler: , ,

4 yorum:

  1. bu çok hoş ve güzel bir yazı olmuş.facebook da paylaşıyorum.ben de bahceperim.blogspot.com yazarıyım.

    YanıtlaSil
  2. Ziyaretiniz ve yorumlarınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Katılıyorum hepsine :) Ben de üniversite sınavına girerken yanımda benden daha heyecanlı ailem vardı.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim, Nerwen. Aileler çok daha heyecanlı oluyor ve bazen de yanlış yapabiliyorlar !Senin de sınavların bitmiş, geçmiş olsun...

    YanıtlaSil