8 Ocak 2013 Salı


                              NAZARKÖY

Sonbaharda pazar günleri Kemalpaşa'ya yaptığımız gezilerden birinde tesadüfen keşfettim bu köyü.
Aslında adı uzun yıllar Kurudere olan bu köy daha sonra köyün kadınlarının direnişi ve basının da desteği ile ismini değiştirmiş ve bu sevimli ismi almış. Ben sevimli diyorum çünkü nazar ya da nazar değmesi inancı  tartışılabilir ancak bu masmavi şekerlere benzeyen taşların, boncukların yöremizde üretilmesi çok güzel. Koruma amaçlı olmasa da görsel olarak bu boncuklardan çok keyif alırım. Evimin her yerine de asarım, bana olumlu enerji verir.


İşte bir köy düşünün ki her yerde bu boncuklardan var. Bahçelerinden sarkan ağaç dalları nazar boncuklarıyla süslü bu köyün; çünkü nazar boncuğu üretimi burada yaşayanların tek geçim kaynağı. Kadınıyla erkeğiyle tüm köy halkı bu işi yapıyor ve Türkiye'ye nazar boncuğu üretimi  (çoğunlukla) buradan sağlanıyor. Konuştuğum köylülerin ortak derdi Çin malı plastik nazar boncuklarıydı ! Eğer vaktiniz varsa boncuk atölyelerini gezdirip camı nasıl boncuk haline getirdiklerini de keyifle anlatıyorlar. ( İleride nazar boncuğu nasıl üretilir konulu bir yazı hazırlayacağım )





İzmir'e 25 km., Kemalpaşa'ya 5 km. uzaklıkta bulunan bu köyün meydanında rengarenk boncuklar ve yöresel ev işi yiyeceklerinin satıldığı bir çarşı var. ( Ben yine hangi boncuğu alacağıma şaşırdım.) Meydandaki kır kahvesinde bu boncukları seyrederek serpme kahvaltınızı da yapabilirsiniz. ( Güleryüzlü, hayvansever ve koyu Fenerbahçeli bir işletmecisi var.)




Nif Dağı'nın eteklerinde yer alan bol yeşillikli bu şirin köy dağ yürüyüşleri için de ideal bir yer.






Keyif dolu günleriniz olsun...

Etiketler: , , , , , ,

3 yorum: