18 Ocak 2013 Cuma


BİR ZAMANLAR...

Eskiye özlem ya da popüler adıyla nostalji günümüzün modern hayatında oldukça sık anılır bir kavram oldu.
Bu gerçekten bir özlem duygusu mudur yoksa bugünden düne bir kaçış mıdır?Bilmiyorum ama benim için eski, geçmiş ve yaşanmış her şey çok değerlidir.  Sadece kendimin değil tanımadığım hayatların dahi yaşam kesitleri bugünün gözlüğünden bakılınca çok anlamlı gelmiştir...Eski  dönemlere ait eşyalar, kıyafetler, evler hep benim için heyecan verici olmuştur...

Belki de büyüdüğüm şehirdeki Osmanlı izleri, yaşadığım şehirdeki çok uluslu kültürel zenginlik tarihe ve eskiye olan ilgimi daha da arttırdı... 
                   
Bu ilgi zamanla bana eski dönemlere ait kitapları bulup , içine dalıp bir nefeste okuma alışkanlığını kazandırdı...Sadece kitap değil tabi aile büyüklerinden kalan her şeyi annemden alıp kendi evime getirmekle devam etti. Eski biblolar, kahve fincanları, çay takımları, şekerlikler benim kıymetlilerim oldu...




Bu merakım İzmir sokaklarında gezerken birçok eski tarihi evleri (Bu da ayrı bir paylaşım konumdur sizinle!) keşfetmeme ve eski eşya satan dükkanları, antikacıları bulmamı sağladı. Nasıl da keyif alıyorum o dükkanları gezerken, o eski artık bulunamayan porselen tabaklara dokunurken, el kesmesi cam vazoları seyrederken, Murano şekerliklerin fiyatlarını sorarken. İşte diyorum buraları da benim keyif dükkanıma benziyor, ilgisi olanlar için nasıl da zevk köşeleri buraları... 

                            

Makine değmemiş beyaz iş perdeli Tavan Arası adındaki bu sevimli dükkan Karşıyaka'nın ara bir sokağında Bruno Luciano Pallamari'ye ait. Her uğradığımda o rengarenk incecik artık üretilmeyen Porselen kahve fincanlarının hepsini satın almak isterim. 

                         
           
                         

İlk açıldığı günden beri müşterisi olduğum Kandil Collection'da 60'lı 70'li yıllara ait HAYAT mecmualarını bulup çıkarmak, heyecanla karıştırmak beni mutlu eder.  Keşke o döneme ait tüm HAYAT ve SES  dergilerini bulabilsem ! İşte ben bu eskiye yapılan yolculukları çok severim...

                          

                           

     

          


                                        

       

     

       

      









İstanbul seyahatlerimde her fırsatını bulduğumda İstiklal Caddesi'ndeki Suriye Pasajı'na koşar BAY RETRO'yu dolaşırım. Burası dönem dizilerinin ve filmlerinin kostümlerini hazırlayan dünyanın ikinci büyük vintage (ikinci el eşya)  mağazasıdır. '' Öyle Bir Geçer Zaman Ki '', ''Ezel''. ''Hanımın Çiftliği'' gibi popüler dizilerin tüm kostümlerini orada görebilir, dokunabilirsiniz. Oradan çıkmak istemem  ve o dönemlere gider gelirim. İstiklal Caddesi'nin kalabalığına karışınca da birden nerede olduğumu hatırlarım ama o eskiyle yeni arasındaki gidiş gelişler  ayrı bir keyif yolculuğudur benim için...






Keyif dolu günleriniz olsun...

Etiketler: , , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder