9 Mayıs 2013 Perşembe


Blogum adına Keyif Dükkanı derken gerçekten kendi keyif köşelerimi paylaşmak istedim. Belki de birçok kişinin keyif aldığı köşelerdi bunlar. Yayınladığım her minik yazı ''BEN olmalıyım, önce ben keyif almalıyım'' dedim ve böyle çıktım blog yolculuğuma.
Gerçekten çok zevk aldım, ama işimi fazla karıştırmak istemedim bloguma. Çünkü işten çıktım, koşarak geldim dükkanıma ! Yazdıkça yorgunluğumu attım ve yenilendim sizlerle paylaştıkça. Amaaaa bir şeyi atladım ben, mesleğimi. Halbuki; benim mesleğim hayatımın keyfidir, kendisidir. Nasıl olur da dükkanımda yer almaz ? Biraz haksızlık yaptım galiba ! 

Hergün 18-25 yaş arası gençlerle bir arada olup, üniversite gençliğinin nabzını tutarak, yurdun her köşesinden gelmiş farklı kültürleri tek bir sınıfta toplayıp, onları çok sesli bir orkestra yönetir gibi motive edip, ülkenin bir türlü çözülemeyen yabancı dil sorunuyla boğuşarak, İngilizce öğretmek, konuşmak, yazdırmak ve en önemlisi sevdirmeye çalışmak...İNANIN keyif almadan yapılacak bir iş değil ! ( Her işin, her mesleğin temel ilkesi olduğu gibi...)

Yıllardır öğrencilerimin yabancı bir dili öğrenmek için verdikleri uğraşları, çabaları ya da ilgisizlikleri, boşvermişlikleri gördükçe, nasıl da milli bir sorun haline döndüğünü çok iyi gözlemledim..

Öğrenmek ve öğretmekten büyük keyif aldığım bu işin başkaları için nasıl da eziyet olduğunu, nelere katlanıldığını, ne paralar döküldüğünü iyi bilirim. Hatta; birçok öğrenci zorunlu yabancı dil eğitimi sebebiyle kazandıkları bölümlerde okuyamadan terk ettiler  üniversitelerini...

Peki neden ? Yani neden öğrenemiyorlar ? veya biz öğretemiyoruz ? Eee bunun cevabı için bu yazı yetmez ki ; Sorun büyük ! Diğer yazılarımda dertleşirim sizlerle...



Keyif Dolu Günleriniz Olsun...

Etiketler: , ,

11 yorum:

  1. ben de bu dükkana uğrayarak büyük keyif alanlardanım, bence de biz neden öğrenemiyoruz bu dili sorun nerde? o zaman gelecek yazıları bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Hilal'cim tüm ziyaretlerin için teşekkür ederim. Bu sorun artık irdelenmesi gereken bir sorun oldu. O sebeble milli sorun dedim. Bir profesyonel olarak üzüntü duyar hale geldim. Eminim tüm meslektaşlarım da aynı düşüncededirler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Petek Hanım,
    İngilizce öğrenmeyi çok istiyorum ve ciddi anlamda üzerine eğilmediğime hep üzülürüm..keşke dil ile ilgili bir bölüm okusaydım derim hep :(
    Selamlar :)

    YanıtlaSil
  4. Õncelikle samimi yorumunuz lçin teşekkür ederim. Yabanci dil õğrenmek sanatin bir dali gibi merak gerektirir õncelikle. Ancak bu sizde varken eğitimle birlesirimis aslinda. Konumunuzu bilmiyorum ama geç de olmayabilir aslinda.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba!
    Yazınızı ve yazılarınızı keyifle okuyorum. Yabancı dili öğrenememiz veya zor öğrenmemizdeki temel sebebin zorlama olduğunu düşünüyorum. Yani işin keyfini görmek yerine "ben bunu öğrenmek zorundayım" deyince bence bu iş olmuyor. Nasıl zevk aldığın iş kolay geliyorsa öyle...
    Diğer yazılarınızı bekliyorum...

    YanıtlaSil
  6. ben de bu dükkanın müdavimlerindenim, paylaşımlarınızı hep severek okuyorum. Yabancı Dile gelince bir dili hayatınızın içine almadıkça öğrenilemiyor, o dilde okumak, izlemek, dinlemek şart. Ben bi dili öğrenmeye başlarken hep müzikle başlarım. O dilde şarkılar dinlerim. O sözler beynime yerleşmeye başlar. Sonra sevdiğim bir konuyu o dilde okumaya çalışırım. Almanca için astrolojiyi kullanmıştım. Belki bizim en büyük sorunumuz çekinmek, konuşmuyoruz, hep grammere takılıyoruz. Balkon yazısına benzedi, söylecek şeyim çoksa galiba yorumu fazla tutuyorum. :-) Şu da bir gerçek dil öğrenebilmek de biraz resim, müzik gibi yetenek ve bence bu çok doğal çünkü beyinde koca bir merkez bu işten sorumlu.İyi haftasonları...

    YanıtlaSil
  7. ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim
    Başak'cım. Zaten dil öğrenmenin en önemli ve ilk temel ilkesini sen belirtmişsin.çok doğru. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ben niye bu yorumlarımı altına denk getiremiyorum hala ?? Neyse hoşgeldin Sinem'cim.Ben de seni görünce Ankara'da geçirdiğim 4 güzel üniversite senemi hatırlıyorum. Ankara'nın yeri ayrı ben de ! Tabi senin yorumlarının da. Öyle güzel tespit etmişsin ki zaten bu konudaki tüm yorumlar çok doğru. İnanın benim yeni bir yazı yazmama gerek kalmayacak galiba...teşekkürler.sana da iyi haftasonları, sevgiler. ( BAK BEN DE SENİ GÖRÜNCE KISA TUTAMADIM CANIM !)

    YanıtlaSil
  9. bendede ayni sorun var ogrenmek istiyorum ama sartlar nedeniyle istegim gerceklesemiyor :(

    YanıtlaSil
  10. Ferhat'cım ne kadar istekli olduğunu biliyorum senin. keşke her öğrenci senin gibi olsa...Senin şarlarını uygun hale getireceğiz bir gün, sen tek iste, geç kalmış bir durumun yok ...

    YanıtlaSil
  11. tesekkur ederim abla yabanci dil ogrenmenin yasi yoktur onun icin heryasta ogrenilir istek olsun yeter

    YanıtlaSil