17 Mart 2013 Pazar


Baktım ki kış gitmemek de ısrarlı, bahar gelmekte kararsız o zaman haydi biz dalalım doğanın içine dedik ve kendimizi otların içine attık.
Öyle çimenlere değil, çünkü güneşli havaya rağmen İzmir yine de serindi bugün.  Yemyeşil, çeşit çeşit  Ege otlarının satıldığı, tezgahlarında bu otlardan yapılmış el açması böreklerin tepsi tepsi sıralandığı ''  CITTA SLOW '' daydık bugün. Yani; Seferihisar'da , pazarda...





Yaz aylarında çok sevdiğim Seferihisar ( Aynı zamanda sertifikalı organik ürünlerin de satıldığı ) pazarını kış boyu özlediğimi fark ettim. Hangi otu alacağımı şaşırarak gezindim durdum. Fast food a inat yerli hanımların evlerinde kendi hazırladıkları yiyecekler ( Otlu börek, nohutlu mantı, kalbura bastı, taze yaprak sarması, erişte, tarhana, ev baklavası, siron , benim aşure sultan ve renk renk ev reçelleri ) nefisti ve çok rağbet görüyordu...


                     


Bu pazarı beğenmemin sebebi diğer pazarlara göre farklı olan konumu. Tarihe meraklı olan ben, bu sevimli pazarın TEOS (Sığacık) kale içindeki konumundan çok hoşlanıyorum. ( Bu kale Kanuni Sultan Süleyman tarafından Rodos seferi öncesi yaptırılmış.) Kendimi pazarda değil de hani kale kapısından içeri girip, surlar arasında tarihi yolculuğa çıkmış gibi hissediyorum çünkü bu yavaş şehrin pazarında öyle
 ''Geeellll Geeellll !'' diye bağıran pazarcıları göremezsiniz, duyamazsınız. Surlar arasında gizli, minik sokaklarına yayılmış sakin insanların tezgahları ve el emeği ürünleri var sadece.
                           
                            
                                 
                        


Çıkışınızı diğer kale kapısından yaparsanız eğer , pazarcıları sakin, masmavi bir Ege denizi bekler...Yorgunluğunuzu gidermek için de oturur şöyle güzel bir çay içersiniz kale dibindeki mekanlarda...
                                    




Eve dönüş yolunda her zaman olduğu gibi yine '' Babam ve Oğlum '' filminin güzel Seferihisar sahnelerini hatırladım ha bir de ayıklanıp , yıkanacak onca otları...




 Keyif dolu günleriniz olsun...




















Etiketler: , , , , ,

20 yorum:

  1. Merhabalar:)
    Bloğunuzu yeni keşfettim güzel paylaşımlarınızı takibe aldım:)
    Keşke bu şehir de yavaş olsa biraz :)
    Sevgiler!!!!!!
    Chfashiontrend........

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Evet, sosyal yaşamın içinde olmak istesek bile zaman zaman yavaş şehirlere de ihtiyaç duyuyoruz. Takipteyim...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir kaçamak olmuş!

    YanıtlaSil
  4. Çokk sahane bi yer bizde ara ara gideriz gezer dolaşırız sığacıkta. Pazarının içinden geçtim ama hiç dikkat etmemiştim bu kadar çeşitli organik ürünlerin olduğuna. Bi seferde bakmaya gideyim sırf pazar için :)
    Gezmeyii seviyoruz yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Evet sevgili kelebeğin hisleri, çok haklısınız defalarca gittiğimiz yerde farklı birşeyler görebiliyorz bazen ben ege köylerinin doğal köylü pazarlarını çok severim...

    YanıtlaSil
  6. PETEK'CİM NE GÜZEL BİR POST OLMUŞ
    RESİMLER HER ŞEY HARİKA
    BİR GÜN BU GÜZEL PAZARI BENDE GEZMEK İSTERİM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  7. Oh ne güzel sağlığınıza kavuştunuz iyi günlerde keyifle gezin teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel fotoğraflar, mavi ve yeşil tonları insanın içini açıyor :)

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim sevgili EGE ,Hep derim bahar İzmir'e çok yakışıyor..

    YanıtlaSil
  10. sayende gitmiş görmüş kadar oldum ne güzel resimler bunlar
    Çok sevdim ben
    ellerine sağlık arkdşım

    YanıtlaSil
  11. şuan burada olmak isterdim:)
    bende beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim rainbow. şimdi geliyorum ziyarete...

    YanıtlaSil
  13. teşekkürler cicileydi...senin de keyfin yerinde olsun...

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir yermiş mazara süper. Pazara da bayıldım burda öyle doğal pazarlar yok malesef

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim. Evet ege köyleri pazar konusunda çok zengin...her hafta bir pazarda keyif alabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  16. İçim açıldı, deniz havası burnumageldi desem yeridir. Bu arada ben de İzmirliyim ve Botanlı da oturuyorum. İzmirli biriyle karşılaştığım için de çook mutlu oldum:)

    Takipteyim:)

    YanıtlaSil
  17. Blog dünyasında izmir hele bostanlı görünce yakınınızı görmüş gibi oluyorsunuz. TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  18. ben de world travel channel türkiye'de bir programda izlemiştim seferihisar'ı ve çok sevmiştim, gitmeyi çok istemiştim. Ama oraları gezme planım bu yazı bekleyecek gibi maalesef bana biraz uzak kalıyor:))) ama sen çok iyi yapmışsın böyle bir gezi yaparak, çok keyifli fotoların. Buarada ben İzmirli değilim ama Bostanlı'da arkadaşlarım var ara ara giderim çok severim Bostanlı'yı da:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Melislicious, ben de Bostanlı'dayım. Beklerim seni buralara. Teşekkürler...

    YanıtlaSil